ویرایش محتوا

درباره ما

تخصص و سابقه کاری در بخش‌های، حقوقی، کیفری، ملکی، ثبتی، بین المللی و دیگر امور حقوقی با ارائه مشاوره حقوقی، قبول وکالت و ارزیابی پرونده‌ها

ما با ایجاد حس اعتماد، در فعالیتهای خود و با ارائه مشاوره صحیح و تخصصی و قبول وکالت در زمینه‌های حقوقی و پیگیری متعهدانه پرونده های مطروحه پاسخگوی نیازهای حقوقی شما عزیزان هستیم.

تجربه و تبحر و تخصص ما یاری رسان شما در کلیه پرونده های پیچیده و سخت شما عزیزان خواهیم بود.

با ما تماس بگیرید

آشنایی با هزینه طلاق توافقی و عوامل موثر بر آن

  • خانه
  • -
  • خانواده
  • -
  • آشنایی با هزینه طلاق توافقی و عوامل موثر بر آن
آشنایی با هزینه طلاق توافقی و عوامل موثر بر آن

هزینه طلاق توافقی چقدر است؟ این پرسش یکی از معضلات و از پرسش های رایج، مستمر و پر تکرار درخواست کنندگان می باشد. هزینه اینگونه طلاق بسته به عوامل متعددی معمولا در شهر های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال اگر یک وکیل کار بلد و مجرب را انتخاب کنید قطعا هزینه بیشتری را بایستی پرداخت کرد.

در طلاق توافقی مرد و زن دیگر حاضر نیستند با همدیگر زیر یک سقف زندگی کنند با هم سازش کرده که با هم تقاضای طلاق توافقی را به وسیله دفاتر پیشخوان دولت به دادگاه تسلیم کنند به صورت توافقی از یکدیگر جدا شوند. همواره قسمتی از تقاضا های طلاق به شیوه توافقی می باشند.

طلاق توافقی همانگونه که از نام آن مشخص است بر طبق توافق دو طرف است و زوج و زوجه بایستی در خصوص مشکلات مربوط به طلاق نظیر مهریه، نفقه همسر، نفقه و حضانت فرزند (اگرچه فرزندی داشته باشند) با یکدیگر سازش کنند و پیش از جلسه دادگاه به این عوامل رسیدگی کرده باشند. بهتر است بدانید که توافق نظر دو طرف بر روی دلیل اصلی طلاق اساسی ترین پیش نیاز ضروری برای مبادرت به طلاق توافقی است.

عوامل موثر بر هزینه طلاق توافقی

شاید برای هر کسی این سوال پیش بیاید ‌که هزینه طلاق توافقی چقدر می باشد؟ همانگونه که مستحضرید برای دادن هر نوع شکوائیه در دادگاه بایستی هزینه های مربوط با دادرسی را پرداخت کرد و با ملاحظه به این که در حال حاضر شکوائیه ها به واسطه دفاتر الکترونی‌ قضایی نگارش و ثبت می شوند و این دفاتر هم که واحد خصوصی به شمار می آیند هزینه ای را معمولا دریافت می کنند. شکوائیه و تقاضا های آن از نظر هزینه بازپرسی به دو قسمت مالی و غیر مالی تقسیم می شود که طلاق توافقی هم یک تقاضای غیر مالی به شمار می آید. هم اکنون هزینه طلاق توافقی و درج آن در دفتر خدمات معمولا نرخی مشخص شده می باشد که بایستی پرداخت شود.

بعد از اینکه شکوائیه یا دادخواست طلاق توافقی ثبت شد شامل هزینه دیگری را نمی شود به استثناء مشاوره دادگاه یا هزینه مربوط به قضاوت، در شرایط تغییر طلاق یک طرفه به طلاق توافقی، آن هم در صورت به کارگیری قاضیان حاضر در دادگاه.

بعد از تایید قانون ساپورت خانواده جدید قضاوت از این نوع طلاق ساقط شده ولی در عوض مشاوره الزامی شده است. واحد مشاوره دادگاه نیز هزینه ای را از زوجین دریافت می کند این هزینه ها در بخش های متنوع کشور و انجمن های قضایی هر شهر متمایز خواهد بود.

دیگر هزینه طلاق توافقی به چه میزان است؟‌بعد از صادر نمودن مدرک عدم سازش پرداخت هزینه مربوط به طلاق در محضر مقدور است. حق الوکاله طلاق توافقی بر اساس اساسنامه سیاهه حق الوکاله وکلای دادگستری و همچنین براساس توافق وکیل و موکل می باشد. به این علت است که اگر از هر وکیلی در خصوص حق الزحمه او سوال کنید نرخ های متمایزی را اعلام می کنند.

ملاحظه داشته باشید که امروزه ثبت طلاق در دفاتر ازدواج و طلاق سهمیه بندی شده است و این عامل سبب بالا رفتن نرخ حق الوکاله به وسیله دفاتر طلاق شده است.

هزینه طلاق توافقی بر عهده کیست؟

با ملاحظه بر اینکه طلاق به شیوه توافقی است معمولا هزینه طلاق توافقی مربوط به شکوائیه بر دوش یکی از آن زوجین می باشد که تقاضای طلاق را مطرح کرده است. چنانچه درخواست طلاق از طرف دو نفر باشد این هزینه میان آنها تقسیم خواهد شد.

هزینه طلاق توافقی مربوط به مشاوره

هزینه طلاق توافقی مربوط به مشاوره بدین شرح است که بعد از تایید شکواییه طلاق توافقی و مشخص شدن شعبه دادگاه و با ملاحظه بر اینکه داوری از این نوع طلاع ساقط شده باشد و مشاوره خانواده جای آن را گرفته باشد، بخش مشاوره دادگاه هم هزینه ای را جهت دستمزد از دو نفر اخذ می کند. براساس ماده ۵۹ قانون بخشنامه شیوه تشکیل مراکز مشاوره خانواده مقدار هزینه دریافتی از رجوع کننده ها در تهران با دیگر مراکز استان ها و شهرستان ها معمولا متمایز است.

هزینه طلاق توافقی با وکیل

معمولا هزینه طلاق توافقی با وکیل بر اساس اساسنامه تعرفه دستمزد وکیل های دادگستری به شکل توافقی میان وکیل و موکل است. بدین علت است که با هزینه های متفاوتی در پاسخ به پرسش های مربوط به هزینه وکیل برای این گونه طلاق روبه رو می شوید. اگرچه بایستی به این مسئله نیز توجه داشته باشید که هرچه وکیل کاربلد تر و با تجربه تر باشد حق الزحمه آن نیز بیشتر خواهد بود. با تطبیق پیشینه کار چندین وکیل و حق الزحمه آنها می توان بهترین و کاربلد ترین وکیل طلاق توافقی را برگزید. دو طرف نمی توانند به هیچ وجه از یک وکیل برای کار های طلاق خود استفاده کنند پس هر کدام بایستی به صورت جدا جدا وکیلی را برای خود انتخاب کنند ولی این مسئله مقدور است که زوج و زوجه می توانند به وکلای یک دفتر حقوقی رجوع کرده و هر یک یکی از وکیل های دفتر حقوقی نام برده را برگزیده و وکالت را به او واگذار کنند. از امتیازات این کار می توان به این مورد اشاره نمود که در حداقل زمان ممکن کار ها و مراحل طلاق انجام شده و حکم طلاق خیلی زود صادر می شود. همانطور که بیان شد هزینه طلاق توافقی با وکیل با توجه به موارد ذکر شده کاملا متفاوت است ولی برای اینکه زودتر با نتیجه برسید بهتر است کار خود را به مجرب ترین وکیل ها بسپارید.

کلیه مبادرت های و مراحل این نوع طلاق در بردارنده جلسه های مشاوره، جلسات دادگاه و همچنین دفاتر طلاق از صفر تا صد به وسیله وکلای مجرب و ماهر و بدون احتیاج به حضور دو طرف صورت می پذیرد.

هزینه طلاق توافقی در دفترخانه

در خصوص هزینه طلاق توافقی در دفترخانه نخست بایستی در خصوص طلاق توافقی اطلاعاتی را داشته باشید. در این نوع طلاق زوج و زوجه در خصوص مسائل متنوعی مالی و غیر مالی آن مانند مهریه، حضانت فرزند، نفقه، جهیزیه و… بایستی با همدیگر به توافق برسند به همین دلیل است که این نوع طلاق سریع ترین طلاق موجود می باشد که به وسیله وکیل در حداقل زمان نیز انجام می شود.

برای اعمال طلاق توافقی، بعد از اعمال سازش های ضروری و ثبت و امضا صورت جلسه تمهید شده ی توافقات، بایستی دادنامه طلاق به شیوه اینترنتی یا به وسیله دفاتر الکترونیک قضایی تایید شود، با فرستادن دادنامه طلاق به دادگاه، به پرونده طلاق به واسطه محول زوج و زوجه به جلسه های مشاوره رسیدگی می شود. مشاور رای خود را به دادگاه خانواده گزارش و در پایان در صورت نیاز، رای به فقدان امکان توافق میان دو طرف صدور می یابد که دو طرف برای اعمال طلاق بایستی طی مدت زمان ۳ ماه از تاریخ دستور گواهی فقدان امکان توافق به محضر رجوع کنند تا صیغه طلاق میان زوجین جاری، شناسنامه ها مهر خورده و گواهی نامه طلاق به خانم و آقا تحویل داده شود.

اعمال طلاق توافقی با هزینه های نظیر هزینه ثبت دادنامه طلاق، هزینه قضاوت، هزینه جلسه های مشاوره، هزینه دستمزد وکیل و هزینه ثبت طلاق در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق همراه خواهد بود. هزینه طلاق توافقی در دفترخانه با توجه به ۱۰٪ که به حساب دولت واریز می شود ارزیابی خواهد شد که این هزینه مربوط به هر دو طرف می باشد و یا اینکه آن را نصف می کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

روزهای کاری

شنبه : 20.00 - 09.00
یکشنبه : 20.00 - 09.00
دوشنبه : 20.00 - 09.00
سه شنبه : 20.00 - 09.00
چهارشنبه : 20.00 - 09.00
پنج شنبه : 20.00 - 09.00
جمعه : تعطیل
پیام به مشاور